Monday 17 December 2018

Gaming in Portugal

Hello fellow gamers!!
Source of the image: Created by me, using Inkscape and DaFont (Video Games by Woodcutter) 

Eng: In this publication, I will inform about something that I consider very important and that I’ve been thinking about a lot lately. I decided to create a new category for my blog called, as the title suggests, “Gaming in Portugal”. Where, for the first time, I will finally start writing my publications also in Portuguese (my official language) and talk about my country’s gaming culture.

However, I will translate everything to English too, so that some of my previous viewers can understand all of it as well and perhaps learn a little bit more about Portugal.

I wanted to do this a lot for a long time now, because with my blog consistently being written in English, I started to feel that my own country’s gaming culture was kind of being left behind by every publication that I made, and I think that this new change is a good away of compensating that.

Some people also recently advised me to use a translator tool in my website, but I think that these kinds of things always end up malfunctioning, mixing words randomly and put them out of context. Because of this, I always preferred writing with my own skills and knowledge so that my ideas can reach people in the best way possible. Even if this requires some extra work to do, I will gladly do it, due to my big enjoyment of writing in both languages.

I hope you are all able to accept these new changes in my blog, continue to enjoy my content and stick around for more!
Expect some new cool publications soon!!

- - - - -

PT: Nesta publicação, eu irei informar sobre um assunto que considero muito importante e que estive a pensar bastante ultimamente. Eu decidi criar uma nova categoria para o meu blog, como o título sugere, “Gaming in Portugal”. Onde, pela primeira vez, finalmente, irei começar a escrever as minhas publicações também em Português (a minha língua oficial) e falar sobre a cultura gaming do meu país.

Contudo, eu irei traduzir tudo igualmente para Inglês, de modo a que alguns dos meus visualizadores antigos possam perceber tudo aquilo que escrevo e talvez aprender um pouco mais sobre Portugal.

Já há algum tempo que eu queria muito fazer isto, porque com o meu blog a ser constantemente escrito em Inglês, começava a sentir que a cultura gaming do meu próprio país estava a ser deixada para trás com cada publicação que fazia, e eu acho que esta nova mudança é uma boa maneira de compensar isto.

Recentemente, algumas pessoas também aconselharam-se a usar uma ferramenta tradutora no meu website, mas eu acho que este tipo de coisas acabam sempre por não funcionar lá muito bem, misturando palavras aleatoriamente e colocando-as fora de contexto. Por causa disto, eu sempre preferi escrever com as minhas próprias capacidades e conhecimento pessoal a fim de que as minhas ideias sejam capazes de chegar às pessoas da melhor forma possível. Mesmo que isto requeira algum trabalho extra para fazer, eu vou realizar isto de boa vontade, devido ao meu grande entusiasmo de escrever em ambas as línguas.

Eu espero que todos vocês possam aceitar estas mudanças no meu blog, continuem a gostar do meu conteúdo e fiquem à espera de mais!
Aguardem para ver mais publicações fixes!!

A.K.

No comments:

Post a Comment